Mazda
PELE.SI AUTO s.r.o. Mazda Liberec

Recenze

Mazda CX–5

Denis Tomáš, specialista externí komunikace, Krajský úřad Libereckého kraje

VIDEO Z TESTU ›


Tuto recenzi začnu trochu netradičně. Nemám rád SUV. Připadají mi veliká, nepraktická, nemotorná. Mají většinou vyšší spotřebu a malý zavazadlový prostor v porovnání k velikosti auta. Aby vypadala dobře, potřebují větší kola (ideálně 19 palců a více), ale díky tomu se vytrácí komfort. Naklání se, trpí zvýšeným aerodynamickým hlukem… Vyšší pozice za volantem a lepší výhled z mého pohledu nestačí k tomu, abych uvažoval o koupi SUV.

A tak jsem přistupoval i k nejnovější generaci Mazdy CX–5. Byl jsem zvědavý, zda dokáže změnit můj názor na tuto kategorii, která dnes patří mezi nejoblíbenější na trhu.

Nebudu Vás dlouho napínat. Mazda CX–5 je zatím nejlepší SUV, jaké jsem kdy řídil. Během dvoudenní testovací jízdy jsem musel zahodit většinu svých předsudků do koše. Ale začnu postupně.

 

Design je pro mě hodně důležitý. Jak exteriér auta, tak i jeho interiér. Často se mi stává, že se na některá nová auta dívám a něco mi na nich nesedí. Dlouho je pozoruji a přemýšlím, jestli se mi líbí nebo ne (například Škoda Kodiaq). To ale rozhodně není případ nové Mazdy CX– 5. Prohlížel jsem si ji na parkovišti dobrých 20 minut a hledal na designu auta něco, co by se mi nelíbilo. Dlouho jsem nepotkal auto, u kterého jsem neobjevil žádný rušivý prvek na karoserii. Vše je dotažené téměř k dokonalosti. Líbí se mi ostře skloněné čelní sklo, dravá kapota s přesahem přes masku chladiče. Úzká čelní světla podtrhují dynamiku vozu. Z každého úhlu cítíte, jak na Vás auto volá, abyste si už konečně sedli a vyrazili. Kodo design současných Mazd je nezaměnitelný.

Po usednutí za volant na mě čekalo další překvapení. Nedostavil se očekávaný pocit, že sedím v SUV. Příjemně tvarovaná palubní deska, čelní sklo nekončí v dálce, malý sportovní volant padne skvěle do ruky. Od první chvíle jsem se v autě cítil přirozeně, jako bych seděl ve sportovním autě. Všechny ovladače jsou přehledně uspořádané a snadno dostupné. Mazda zatím nešla cestou ovládání všech funkcí přes dotykové displeje. A udělala dobře. Pokroku se sice nevyhneme a za pár let budou v interiéru jen samé obrazovky. CX–5 ale zatím zůstává v ovládání auta hodně konzervativní. Dokonce má na dnešní dobu i relativně malý, pouze 7 palcový displej, u kterého se navíc během jízdy deaktivuje dotykové ovládání. Zkusil jsem na křižovatce při čekání na zelenou zadat do navigace nákupní centrum na druhém konci města a stihl jsem to velmi rychle. U Mazdy nepotřebujete číst návod. Za ovládání dávám autu jedničku.

 

A jak je na tom zavazadlový prostor? Je dostatečně veliký a praktický. Kufry vždy testuji na své golfové výbavě, která už dokázala pár aut potrápit. Mazda prošla bez zaváhání.

Testované auto bylo v maximální výbavě, mohl jsem si tak vyzkoušet moderní head-up displej, který zobrazuje kromě rychlosti i dopravní značky nebo navigaci. A také adaptivní tempomat. Obě funkce se mi líbily. Ale zatímco head-up displej bych v autě oželel (i když je to velmi praktický doplněk), tak adaptivní tempomat ve spojení s automatickou převodovkou mě dostal. Na dálnici v koloně se auto téměř samo zastavilo, následně po uvolnění provozu se zase vrátilo k původně nastavené rychlosti. Musíte sice důvěřovat technice, ale průjezd přeplněnými městy je doslova odpočinkovou záležitostí. Svoje další auto už bez adaptivního tempomatu nechci. Mazda ho má velmi dobře nastavený, auto se nechová nervózně, zpomaluje a rozjíždí se velmi plynule a přirozeně. Perfektní!

 

A jak Mazda CX–5 jezdí? Dokonale. Auto je i na 19 palcových ráfcích komfortní. V Liberci jsem několikrát přejížděl tramvajové koleje, které umí podvozek pěkně otestovat, ale Mazda obstála se ctí. Ovládání auta je velmi snadné, ačkoliv jsem testoval verzi s 2,2 dieselovým motorem, tak se do zatáček auto vrhalo ochotně. Cesta do Jizerek tradičními serpentinami byla velikým zážitkem. Mazda je navíc také výborně odhlučněná. Spotřeba se pohybovala kolem 7,5l/100km, což při výkonu 175 koní a velikosti auta považuji za dobrý výsledek. I když se přiznám, že bych radši viděl spotřebu začínající číslicí 6.

K současným SUV jsem po několika zkušenostech přistupoval s despektem a nikdy jsem neuvažoval, že bych si nějaké koupil. Mazda dokázala nemožné. Po dvou dnech jsem změnil názor. Nyní už vím, že existují SUV, které je radost řídit. Mazda se mi definitivně se svojí nejnovější CX–5 zaryla do paměti. Až si budu vybírat auto, bude jednoznačně patřit k favoritům. Při odevzdávání klíčků jsem si přál, abych v nové Mazdě CX–5 neseděl naposledy. Tak uvidíme :-).



Mazda CX–5

Martin Chroust, rádio BEAT, Liberec

Co se týče aut, jsem pasivní uživatel, jak se říká nasednout a odjet. Proto mě opravdu moc mile překvapila nabídka z autosalonu PELESI, abych si půjčil jejich auto a zkusil o něm napsat lehkou uživatelskou recenzi. To nešlo odmítnout.

Dostal jsem na dva dny úplně novou Mazdu CX5. Tahle nádherná červená kráska je luxusní SUV s 2,2 litrový naftovým motorem a automatickou převodovkou. Nutno říct, že ta červená barva je opravdu úžasná. Zepředu v kombinaci s černým chladičem a chromovanými lištami dělá opravdu auto, které nepřehlédnete.

Zaujal mě ale i interiér. V kontrastu s vnějším designem auta je překvapivě jednoduchý a konzervativní. Černé kožené sedačky a palubovka, minimalisticky, ale naprosto účelně řešené ovládání počítače a rádia. Až na masivní středový panel mě na první pohled nic víc nezaujalo. Ale netrvalo to dlouho.

 

Klíčky v podobě „dálkového ovládání“ jsem dostal, nasedl jsem, zmáčknul pod volantem tlačítko ENGINE a začal tuhle krásku ochočovat. A už po pár kilometrech bylo jasné, že si budeme rozumět.

V první chvíli mě napadlo, že mám maximální přehled o všem okolo auta. Skvělý výhled všemi směry, sloupky mi ve výhledu vůbec nepřekáží, ve zpětných zrcátkách hlásí auta ve slepém úhlu, na předním skle se promítají základní údaje o rychlosti, navigaci, a když se k tomu přidá nehlučná jízda, cítím se opravdu hodně komfortně.

První fascinací byla projekce údajů o jízdě na čelní sklo. Už po chvilce to je naprosto návyková a funkčně dotažená záležitost. Po asi 100 km jsem si uvědomil, že vlastně nevím, jak vypadá vlastní displej u volantu, prostě pro ovládání vozu není potřeba. Vše základní mám na čelním skle. To je opravdu skok dopředu, co se týče komfortu i bezpečnosti ovládání vozu. Hlavně jsem si uvědomil, jak moc ztrácím přehled o dění před autem, když se na displej pod volantem musím podívat.

Další věcí, která mě mile překvapila, byla klidná jízda i na českých silnicích. Menší hrboly a výmoly vůbec nevnímáte. Auto si vás veze hezky bez drncání i díky velkým kolům. K tomu se přidá takové odhlučnění, že se cítíte opravdu hodně pohodlně. Postupem času jsem si zvykl na jednoduchý interiér a rozmístění ovládání. Vše je po ruce a jednoduše řešeno. Hlavně dotaženo k dokonalosti, jednoduchosti a funkčnosti.

 

Abych ale nepsal jen pozitiva. I přes veškerý komfort, skvělé ovládání a jízdní vlastnosti, mi vadí displej počítače a navigace, který trčí z palubovky ven... Proč? Na nádherně vyladěném interiéru je to piha na kráse. Asi rozumím, že kvůli funkčnosti. Řidič nemusí tolik klopit oči, když něco během jízdy chce řešit, ale spolu s funkcí projekce na čelním skle displej v podstatě nepotřebujete. Tohle je opravdu věc, kterou si designer mohl odpustit. Předchozí verze vozu je pro mě osobně v tomto elegantnější. Vytknout ale něco víc není moc možné a i ten apendix v podobě displeje je jen můj osobní pocit.

Chci jízdu v Mazdě CX5 shrnout do několika myšlenek a bodů:

  • 1. Velice pohodlná jízda: auto si vás veze ve velice příjemném pohodlí komfortu.
  • 2. Projekce na čelním skle: za to opravdu největší plus, je to velký zážitek. Člověk si díky tomu uvědomí, jak moc je riskantní sledovat standardní displej
  • 3. Dokonalost v detailu: vše je perfektně dotažené k maximálnímu pohodlí cestujících a hlavně řidiče. Vše po ruce, vše jednoduché a přehledné.
 

Mazda3

Matěj Halíř, zpěvák, muzikant, Liberec

Už od začátku, co jsem sedl do auta, mě naprosto uchvátilo. Řízení Mazdy bylo super. Jemné a citlivé řízení a ovládání auta. Byl jsem ohromen i relativně nízkou spotřebou auta.

Z venku auto vypadalo...Jak to řict..byl v tom nádech japonského stylu. Auto je tak skvěle navrhnuté,že se hodí jak pro ženy, tak pro muže a každý se v něm bude cítit jedinečně.

 

Co se týče interiéru, vše bylo velice stylové, jednoduché a zároveň promyšlené. Ovládání navigace a příslušenství, bylo srozumitelné, což u mnohých aut není zárukou.

Abych nezapomněl tak i zdánlivě malý kufr se pomocí složení sedačky proměnil v obří. Zvádl jsem do něj dát: dvě vyfouklé lodě(kánoe), 4 pádla, vesty a k tomu tašky s věcma a ještě by se dozadu vešel minimalně jeden cestující. Takže jedinou chybu, které to auto pro mě mělo je ta, že není moje na vždy!

 

S autem jsem najezdil nejméně 800km a pokaždé jsem se do něho strašně rád vracel. Auto skvěle drží na na silnicích a v prudkých zatáčkách. I sedačky byly pohodlné, jak u řidiče tak u spolujezdce. Opravdu bych nelhal kdybych řekl, že bych chtěl strávit celé prázdniny v tomto autě a cestovat klidně po celém světě!

 


PELE.SI AUTO s.r.o. Mazda Liberec

Hodkovická 449
460 06 Liberec
IČO: 28750781

Prodej
  +420 482 465 070
E-mail: prodej.mazda@pelesi.cz

Servis
  +420 777 767 792
E-mail: servis.mazda@pelesi.cz

PRODEJ


Tel:774 776 289

Tel:774 776 292

SERVIS


Tel:777 767 792, 774 776 288